Optimizers levert aan diverse bedrijven logistieke cloud software en apps voor het maken, communiceren, leveren en bezorgen van orders. Als Online Marketing & Communicatiemedewerker bij Optimizers was ik o.a. verantwoordelijk voor:
- Conceptualiseren en creëren van online- en offline (B2B) promotiemateriaal.
- Professionaliseren en bewaken huisstijl.
- Overleggen met (internationale) stakeholders m.b.t. promotiemateriaal.
- Ondersteunen bij de dagelijkse werkzaamheden van de marketingafdeling.
- Ondersteunen bij (bedrijfs-)evenementen en bijeenkomsten (o.a. evenementfotografie).
- Overige DTP-werkzaamheden.
De (potentiële) klanten van Optimizers zijn actief in diverse sectoren en ook level of expertise kan verschillen. De grote uitdaging voor mij was dan ook het vertalen van de technische producten en processen in makkelijk te begrijpen content voor potentiële klanten, zonder de (visuele) kenmerken van de huisstijl uit het oog te verliezen. Als creatieve Marketing & Communicatiemedewerker ben ik deze uitdaging met veel enthousiasme aangegaan. Het resultaat is zowel online als offline promotiemateriaal wat is ingezet op diverse beurzen en evenementen.