House of Now is een snelgroeiend recruitment bureau binnen de bouw- en installatiesector. Nieuwe medewerkers zijn nodig om deze groei vast te houden en door te zetten. Aan mij de taak om de online marketing naar een hoger niveau te tillen. In het kader van mijn HBO afstudeerstage, heb ik mij daarom bezig gehouden met de vraag hoe House of Now zich als aantrekkelijke werkgever op social media kan profileren. Het resultaat is een online contentstrategie gebaseerd op het concept ‘werken is leuk’.
Aan het begin van de opdracht was er binnen House of Now nog vrijwel niets op het gebied van online marketing en employer branding opgezet. Ik heb dan ook binnen deze opdracht veel ruimte gekregen om mijn eigen stempel te drukken op de invulling van de online marketing. Hierin lag ook direct de grootste uitdaging:
Hoe kan de online contentstrategie voldoen aan de behoeftes van het bedrijf en de doelgroepen en tegelijkertijd rekening houden met de beperkte aanwezige marketing capaciteiten?

Concept
Het concept ‘Werken is leuk’ is gebaseerd op de slogan van House of Now: ‘Werken is leuk, anders zaten we wel de hele dag thuis’. Deze slogan vormt dan ook het uitgangspunt van het concept. House of Now geeft een positieve draai aan werken: werken is leuk en House of Now draagt dit uit. House of Now heeft als doel om de doelgroep te inspireren en te motiveren, om zich zo als aantrekkelijke werkgever te profileren. De nadruk binnen de contentstrategie ligt op hoe House of Now invulling geeft aan ‘werken is leuk’ en hoe de doelgroep dit kan bereiken. Drie thema’s vormend hier de leidraad in:
- Werken & Gezelligheid
- Werken & Groei
- Werken & Vitaliteit
Het resultaat is een online contentstrategie met laagdrempelige en makkelijk herbruikbare content gebaseerd op het concept ‘werken is leuk’.
Blogs


Spotify Playlist + Quotes


Interactieve Checklists

